Rabu, 7 Disember 2011

Alasan paling selamat

Korang pernah tak fikirkan ape alasan nak diberikan bile nak cover
up sesuatu situasi? Berikut adelah contoh2 alasan yang boleh
korang try......

1. Korang datang lambat ke pejabat dan supervisor bertanye kenape
lambat? Korang jawab..
(a)Sorry encik, saya punye jamban tetibe meletop, so terpakse
pinjam jamban jiran
(b)Saya ingat encik cuti...tu pasal lah saya lambat
(c)Maaf encik, saya ternaik kretapi KTM instead of kretapi SMRT
(d)Oh lambat ye? tah eh...tak perasan pulak, (lepas tu dudok buat kerjer
jgn toleh2)


2. Korang malas nak kejer so pi jumper dokter nak mintak MC, korang
cakap....
(a)Uhuk Uhuk Uhuk Uhuk arghhhh..arghhhh (sambil jari tunjuk kat
tinger)
(b)Dokter, semlm saya termakan kucing saya, sekarang nie tercekik tulang kucing..
(c)Semalam saya takbleh tido pasal tertengok bola, sekarang nie macam nak terMC, bleh tak terkasi MC?
(d)Dokter idung saya bleh dengar...saya sakit kan dokter?


3. Anda terkentot kuat, bau dia sampai kat tekak, sumer org tengok
anda, anda pun.....
(a) Bangun dari tempat duduk dan eksyen kene strok, mulut kasi kuar
buih siket, nampak realistik
(b)Dgn pantas menoleh ke orang yang duduk sebelah anda sambil menutop
idong, kalao bleh try muntah
(c)Anda senyum lalu berkater"Ye sedare demikianlah tadi demonstrasi
saya yg terunggul, diharap anda telahpun terhibur dgn demonstarsi
tersebut..terima kasih"
(d)Buat muke sardin


4. Anda ditahan polis trefik keraner memandu terlalu laju, utk
menyelamatkan diri dari disaman anda cakap.....
(a) Saya punye tapak kaki nie tetiber je cramp, jadi saya tak boleh naik
kan pedal accelerator tu
(b) Maaf encik, saya ingat encik kejar saya pasal saya pandu takde
lesen, sebabtu lah saya pecut, ruper rupernyer pasal saya speeding eh?
(c) Ok ok i speeding u catch lah...but u speeding to catch me who will
catch you??
(d) Alamak sori ah ader urgent ah..nak terberak nie...dah kat
ujung...anytime je nie


5. Anda makan mlm dengan seorang wanita yang baru dikenali, time nak bayar
anda baru prasan yang anda takder duit...anda pon cakap pada dia....
(a)"Eh?...alamak!.....mane pegi beg duit i?....shit!.." pastu buat
muke penik, but make sure jangan tunjuk wallet yang terselet kat poket tu.
(b)"I nie bukan aper...i nie baru teringat tadi i dah dermakan duit i
kat budak kutip derma tu, sian tengok muker dia, tak sampai hati i
tengok orang susah macam tu, u bleh bayakan dulu? besok i ganti...promise"
(c)"Hey! comel..u nie cute ahh...nak bergurau dengan i ye? cepatlah
pulangkan beg duit i...i nak baya nie"
(d)Jgn cakap aper aper...angkat kaki teros lari, jangan toleh belakang
lagi.


6.Kawan anda tetiber datang nak pinjam duit...anda memang tak nak kasi
pinjam.. anda cakap....
(a) " Aku tengah kumpul duit buat naik haji tahun depan lah"
(b) " Alerrrrrrr....aku baru nak pinjam duit dari kao"
(c)" Maaf..hari nie mesen cap duit aku rosak lah" kalau dia tanyer
biler tak rosak? Anda jawab "Biler kau tak nak pinjam duit baru dia tak
rosak"
(d) " Siaper kao?"


" Kalau korang nak ikut tektik yang diatas tadi harus ingat ia
memerlukan keyakinan diri yang menebal disertakan memek muka yang sangat
berkesan..selamat mencube"

p/s: cuma sekadar hiburan je. hope u all enjoy





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Assalamualaikum.. sila tiggalkan komen anda ye.. :)