Selasa, 20 Mac 2012

4 syarat pakai tudung yang sempurna oleh Ustaz Don Daniyal

suber Heliza Helmi hijab

Assalamualaikum...


Subahanallah! cantik!! sape tak kenal arits diatas ni kan?? Heliza, bukan cantik pada wajah sahaja, malah ianya cantik dari segi aurat yang terjaga.. beginila baru dikata penjagaan aurat yang sebenar...

berbalik pada cerita asal.. entry kali ni bukan nak fokus pada gambar yang ada diatas, tapi kali ni nak share satu perkara yang amat penting.. cara pemakaian tudung yang sebenar yang akan di tunjukkan oleh Ustaz Don Daniyal.. sape tak kenal dengan ustaz Don Daniyal dalam siaran tv al-hijrah.. pasti rata2 semuanye dah pun kenal..  kadang2 bile tgok sesetangah orang tu pakai tudung sampai macam nak tercekik je.. bukan nak salahkan cara orang tu pakai, yang membuatkan rase sedih tu bila lilit punye lilit, ikat punye ikat, sekali tak cukup kain nak dilabuhkan bagi menutup dada...
jom layan video dulu.. =)


jom tengok sketsa berkenaan tak sampai seru lagi berkenaan pemakaian tudung uang sebenarnye wajib kepada kaum wanita.. dari zaman Rasulullah s.a.w tak pernah pun ade perkataan belum sampai seru.. pada zaman Rasulullah s.a.w lagi bila datangnye Islam, orang yanag memeluk islam automatik dengan sendirinye berubah diri mereka seperti yang telah di suruh dan di ajar oleh Allah dan RasulNya..
diambil dari sumber










kepada kaum hawa sekalian yang masih belum pakai tudung tu segara la pakai tudung, rajin2 la tangna tu kalau pegi shopping ambik la tudung.. cube mule dengan bismillah dan pasang niat.. Insya Allah kalau nk berubah tu Allah akan tolong kalau  niat kita betul..bagi yang dah memakai tudung tu cube tengok betul tak cara andai memakai tudung tersebut dan awasilah pemakaian kalian bagi menyempurnakan lagi aurat anda sebagai seorang isan kaum Hawa yang dilindungi Allah.

kesalahan pemakaian yang tidak menjaga aurat wanita



p/s: berubah la segera, tiada sebenarnye erti belum dapat hidayah atau belum sapai seru untuk menjaga aurat.. ingatla Malaikat maut sentiasa menanti untuk mengambil nyawa kita bila2 masa dengan perintah Allah.. jadi, renung2kan lah...

4 ulasan:

  1. salam,

    kartun tu awk yg lukis sndiri ke? menarik lah ;)

    BalasPadam
  2. sy tak lukis.. sy ambil dr sumber sahabat blog yang len =)semoga die menerima syafaatnye sekali...

    BalasPadam
  3. baguslah blog nie.. bleh tmbhkn pengetahuan

    BalasPadam
  4. bagus blog ni, tentang muslimah.

    BalasPadam

Assalamualaikum.. sila tiggalkan komen anda ye.. :)